Koen & Max

Welkom op snoek-it,

Wij zijn
Koen en Max,
en wij vissen al ruim 10 jaar, dus vonden we het nu wel eens leuk om onze avonturen en onze vangsten met jullie te delen.
Daarom zijn we deze blog begonnen zodat we jullie op de hoogte kunnen houden van onze vangsten.

Veel kijk en lees plezier op snoek-it
en wij laten nog van ons horen.

zondag 16 augustus 2009

Bootvissen een groot succes!

Vandaag gingen we eindelijk weer is een keer met de boot vissen. We waren vroeg opgestaan zodat we lekker lang van deze visdag konden genieten. Nadat we snel onze spullen in de auto hadden geladen en naar de Staart waren gereden om de boot op te halen was het een kwestie van de boot in het water laten en vissen maar.

Zo gezegt zo gedaan. Na een kwartier gereden te hebben waren we bij de trailerhelling.

Na een klein stukje varen begonnen we gelijk te vissen, trolen. Ineens had Koen een superharde aanbeet. Na een harde dril was het resultaat dan ook duidelijk. Een mooi getekende winde van 57 cm.

Na de release van de winde (hierboven te zien) zagen we een goede spot om te vertikalen. De pluggen gingen er af, en de shads eraan. Na 10 minuten had Sjors een mooie baars te pakken van maarliefst 47 cm!

Na deze joekel van 47 centimeter, hield ons niets meer tegen om verder te vissen. We vonden het weer tijd om met pluggen te gaan vissen. En niet zomaar pluggen. Met deze zouden we heel de dag succes krijgen.

En dat bleek ook, na nog geen half uur. Had Koen weer een mooi snoekbaarsje van 43 cm.

Met de plug uit dezelfde serie ving ook Sjors een mooie baars van 44 cm!

Gelijk daarna was het weer raak, een mooi baarsje die ongelooflijk sterk was voor zijn formaat.

Na deze baarsen, hadden we even wat gegeten. Na het eten gingen we weer verder met vissen. En met succes, de vierde roofvissoort liet lang op zich wachten. Na een korte dril had Sjors een mooi getekende riviersnoek van 57 cm.

Na deze mooie snoek, gingen we snel door naar de Haven van Heuvelman. Bij deze haven komt het zelden voor dat we niks vangen. En dat bleek ook.
Koen had een superdikke baars te pakken van 43 cm.
Na hem onthaakt te hebben en hem terug te hebben gezet, gingen we weer verder. En weer beet! Een iets kleinere baars.

Toen we bij de Haven van Heuvelman trolde en geen beet kregen, hadde we onze pluggen binnen toen plotseling een harde klap op Koen's hengel kwam.
De slip stond open, en de vis scheurde er vandoor. Pas na 5 minuten konden we zien dat er een sterke roofblei aan zat. Sjors pakte het net en probeerde hem te landen, maar de roofblei dacht daar anders over en nam weer een sprint.
Pas na een kwartier lukte het ons om de roofblei netjes te landen.

Op de terugweg naar de trailerhelling trolde we de hele weg terug en dat was niet voor niets! Koen kreeg beet en Sjors haalde zijn hengel binnen. Plotseling had Sjors ook beet.
Het resulteerde voor allebei een mooie baars.

Bijna bij de trailerhelling terug te zijn, kwamen we nog langs het Groot Hoofd. We konden het niet laten om onze hengels nog voor de laatste keer uit te werpen. Na een klein stukje te hebben getrold kreeg Koen zijn zoveelste baars weer omhoog.

Unknown zei

Hoi Koen en Max. Leuk blog en mooie vangsten! Jammer dat jullie al een tijd niks meer geschreven hebben. Als jullie het bloggen weer op willen pakken zijn jullie van harte welkom op iVissen.nl (profiel website voor sportvissers) waar elke gebruiker kan bloggen, vangsten kan registreren en zijn visuitrustingen en visstekken op kan slaan. Groeten, Reinier